Auckland Aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Auckland Aankomst - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Auckland Aankomst

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

30 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoera, we zijn gearriveerd!!
Na een 15 uur durende vlucht waarin ik vooral even mijn films heb bijgespijkerd en wat heb zitten soezen (ja, de nekkussentjes waren een succes!!) geland in Auckland.

Onderweg moesten we een formulier invullen over ons verblijf in Nieuw Zeeland. Daar kwam de vraag naar voren of we iets in te voeren hadden.... Iedereen die weleens naar Border Control heeft gekeken komt dit vast bekend voor. Ik realiseerde me ineens dat ik mijn bergschoenen gewoon vanaf de vakantie in Thailand in een plastic tas had laten zitten en zo in mijn koffer gedouwd had. Ik herinnerde me dat er hoopjes geel slik in het profiel zat, wie weet wat voor gruwelijke insecteneitjes dat slik wel kon bevatten!! Zweet brak me toch wel een beetje uit. Dus bij aankomst meteen melding gemaakt, met de angst dat mijn bijna nieuwe bergschoenen vernietigd gingen worden. Maar ja hoor! gingen ze mijn schoenen voor me wassen!! Hah!! Kreeg ze glimmend en heerlijk schoon terug, wat een service! Zo doe je dat dus :)

Het verdere verloop ging prima, we konden zo doorlopen Nieuw Zeeland in, piece of cake. Jammer was alleen dat de ons beloofde taxi niet klaar stond, geen heer met bordje met onze namen erop, niets van dat al.
Blijkbaar zagen we er nogal verloren uit met onze rugzakjes met nekkussen, koffers en door slaapgebrek bleke snuitjes, want er kwam al snel een man naar ons toe die vroeg of we iets nodig hadden. Het bleek onze eerste ontmoeting met een Maori te zijn. Toen we hadden uitgelegd dat we door een taxi zouden worden opgehaald en dat we uit Nederland kwamen, werd hij meteen enthousiast. Nederlanders heten Tatiman hier en zijn blijkbaar best geliefd. Meteen pakte hij zijn mobiel en regelde de taxi voor ons, wat een vriendelijk volk hier!

Binnen 10 minuten was de taxi dan ook ter plaatse, een Green cab, duidelijk te zien ook... De taxichauffeur was een man van dik in de 70 die weigerde om ons de koffers zelf te laten sjouwen. Gelukkig had hij zijn handen vol aan de koffer van Elleke, hij ging prompt bijna op zijn plaat toen de koffer bleef haken achter een drempeltje.... Gelukkig ging het net goed.
De trip naar het hotel is een beetje vaag, we waren redelijk total los. Nog even de stad in om iets te eten te halen en relaxend met de beentjes omhoog naar de baai liggen kijken, maar dan snel naar het hotel en dan naar bed, flink wat slaap in te halen!

  • 31 Januari 2017 - 04:47

    Paul Sinke:

    Jij krijgt ook iedereen aan het werk he

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Anke

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 51463

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 24 Februari 2017

Nieuw Zeeland 2017

02 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Ecuador en de Galapagos

Landen bezocht: