Auckland, Waiheke Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Auckland, Waiheke Island - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Auckland, Waiheke Island

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

31 Januari 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Na een echt vreselijk goede nacht op het gemak ontbeten. De slaap was hard nodig, dat blijkt wel omdat we pas om een uur of 8 echt wakker werden. Naast het hotel waren bouwvakkers al hard aan het werk en ik heb er gewoon doorheen geslapen. Het ontbijt met een lekker bakje koffie was ook hard nodig, toch even beetje bijkomen. Daarna op het gemak eens bekeken wat we echt graag wilden zien in Auckland en besloten naar Waiheke Island te gaan. Dit eiland heeft heel veel wijngaarden, mooie baaien en natuur, een prima combinatie!

Met de ferry waren we er binnen het uur, een leuke vaarttocht met zicht op diverse andere eilandjes in de baai. We besloten een busticket te nemen voor de 'kunstroute', als we dan te moe zouden worden van het lopen hadden we altijd nog de optie halverwege op de bus te stappen. Dat dachten we tenminste....

Bleek dat de Kunstroute een wandelroute was langs allerlei sculpturen en andere 'kunstobjecten' . Echt helemaal niks voor ons, zo geen kunst maar vreselijk lelijke klodders en beeldhouwwerkachtige nonsens, en het ergste was dat we er ook nog extra voor moesten betalen! Nou ja zeg!
Gelukkig was het uitzicht op de baaitjes en zwarte stranden echt heel mooi, dat maakte het goed. Ten slotte nog even met de voetjes in het heerlijk koele water gestaan waardoor we helemaal het Zwitserleven gevoel kregen, gewoon genieten =)