Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Paihia - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Paihia

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

01 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Paihia

Lekker op tijd opgestaan want de huurauto moest worden opgehaald. De chauffeur van de taxi die ons oppikte was dit keer een Chinees, erg grappig al die nationaliteiten hier. Hij vertelde dat hij hier al meer dan 20 jaar woonde, erg fijn land met goede zorg en goede regels zoals vergoedingen als je arbeidsongeschikt wordt. De taxichauffeur die we eergisteren hadden klaagde over al die Chinezen die maar hierheen kwamen en gebruik maakten van de goede voorzieningen hier. Leuk, die 2 kanten van 1 verhaal...

Bij het verhuurbedrijf aangekomen was het papierwerk snel geregeld. Iets meer moeite kostte het om te wennen aan een linksige automaat... Elleke deed het Tom Tom gedeelte en ik het chauffeurs, leek ons wel een prima verdeling zo in het begin. Het rijden met een automaat is zo lastig nog niet, zeker niet vergeleken met het gebruik van een rechts zittende richtingaanwijzer.. Elke afslag ging de ruitenwisser aan, Elleke lag steeds in een deuk. Wacht maar, morgen is het haar beurt om te rijden!

Eenmaal op pad de hibiscusroute naar het noorden genomen. Regelmatig zagen we de zee aan onze rechterkant tussen de heuvels door. Met het warme weer en de file waar we in terecht kwamen ( de bouwvak is voorbij dus wegwerken) konden we geen weerstand bieden en moesten we toch even een duik nemen. Heerlijk koel water en een mooie branding. Jammer genoeg geen surfdudes Imme!

In Paihia het hotel al snel gevonden, gelukkig geen druk centrum maar een redelijk rustige boulevard met en paar prima restaurantjes, dus het eten was ook al geen probleem. Nu even het programma voor morgen bekijken, gloeiwormengrot of dolfijnentour, lastig...