Paihia dag 2 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Paihia dag 2 - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Paihia dag 2

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

02 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Paihia

Vandaag in de buurt van het hotel gezocht naar een lekker ontbijtje. Dat valt nog vies tegen blijkt! Van alles dat gebakken is in een hoop vet, bacon and eggs, beans, sausages etc etc. Nergens brood te bekennen behalve dan om de bacon and eggs bij elkaar te houden. Dan blijft er weinig over dan de dag te beginnen met een sandwich met bacon and eggs, flinke bak koffie erbij dan maar, geeft nog een beetje het idee dat het vet gecompenseerd wordt. Een mens maakt zichzelf wat wijs ;)

We besluiten om de rest van de ochtend op het gemak Paihia te verkennen en dat gaat best goed. We kopen allebei een jurkje, want tja, de dames moeten wel een beetje gekleed kunnen gaan, zoveel hebben we ook niet bij ons eigenlijk.....Met onze nieuwe kleedjes aan stappen we op de boot om dolfijnen, walvissen en wat er dan ook nog meer in het water ligt te spotten. We gaan ook nog met de boot door ' The Hole in The Rock' en langs Cape Brett, zal wat worden. De verwachtingen zijn hoog gespannen, wie weet kunnen we nog spectaculaire filmpjes op youtube zetten! Jammer genoeg op de heenweg geen geluk, de zeezoogdieren hebben pauze of zo, maar we geven het niet op. We gaan met de boot door het gat in de rots en varen langs de kaap, allemaal prachtig, maar geen walvis te zien... Ook de terugweg is een triest gebeuren zonder spannende springende dolfijnen of kuddes walvissen. Ach ja, gelukkig hebben we onze nieuwe jurkjes en mooie foto's van de grot....

• 02 Februari 2017 - 12:52

Janine:

Hoe vaak hebben wij ( Elleke en ik) al niet tijdens de vakanties over het water staan staren op zoek naar zeehonden, dolfijnen , vissen of iets. Nooit wat gezien. Maar jullie zijn er nog maar net, dus nog volop kansen.