Otorohanga - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Otorohanga - Reisverslag uit Otorohanga, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Otorohanga

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

04 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Otorohanga

Omdat we zo' n lange trip hebben vandaag vroeg opgestaan. We worden door onze gastvrouw ontvangen met een vreselijk uitgebreid ontbijt, brood, kwark met vruchtjes of muesli, gepocheerd ei met bacon en een gebakken hashbite (soort van rosti-koekje), te veel voor een normaal mens eigenlijk. Met een volle maag stappen we in de auto met het goede voornemen eens flink wat kilometers weg te tikken in korte tijd. 6 kilometer op weg ziet Elleke ineens een hoop volk in een weiland langs de weg, paarden, koeien, tractors en nog meer spul. Voor we het weten hebben we de auto omgedraaid, want een country-fair, die wil je niet missen!

We smeren ons stevig in met factor 50 want het zonnetje is vreselijk fel en we gaan er voor. Voor ik het weet sta ik midden in een grote koeievlaai, ik voel me helemaal thuis =) Er is van alles te doen, een show met mini-paardjes, kinderen die hun kalf showen en zelfs lasso-werpende cowboys die te paard de koeien vangen. We kopen ieder een hoed tegen het zonnetje en gaan weer verder.

Op de highway kunnen we flink wat tempo maken, er is een stuk minder afleiding ook ;) Tegen een uur of 3 komen we aan in Otorohanga bij de kiwi-farm. Kiwi' s zijn nachtdieren dus de kans dat we ze in het wild tegenkomen is erg klein. Dit is dus een prima oplossing. Hier houden ze een paar kiwi' s die overdag te zien zijn in hun donkere hok, we hebben vreselijk veel geluk want er staat er eentje bijna tegen het glas aan zodat we hem goed kunnen bekijken. Vreselijk grappige vogels zijn het, heel apart.
We lopen nog wat rond op de farm en zien nog wat meer inheemse vogels, duiven, uilen en nog veel meer, leuk om te zien. Dan maar weer de auto in op zoek naar de B & B voor vanavond. Gelukkig is het nog maar 10 kilometer en we zijn er al. We worden ontvangen door een aardige dame die net wilde gaan paardrijden. Ze laat ons de kamer zien en het zwembad.... Jazeker, we hebben een zwembad! Zodra ze weg is kleden we ons om en duiken het zwembad in, hoeden en zonnebril houden we maar even op want de zon is levensgevaarlijk hier ;)

Daarna op het gemak terug naar het dorp voor een heerlijke maaltijd in een gezellig restaurantje. Bij het afrekenen vragen de eigenaars (2 reusachtig grote mannen waarvan 1 met een woeste baard) waar we vandaan komen. Als we zeggen ' from the Netherlands' , zegt de een dat hij daar wel eens geweest is. Waar dan vragen we. Volendam zegt hij, zo gezellig daar, en de tulpen, prachtig!!! De Keukenhof? Jazeker kent hij dat, hij is er vaker geweest, zo mooi! Echt vreselijk grappig dat zo' n grote vent zo enthousiast is over de Hollandse tulpen terwijl hij hier in een schitterende omgeving woont.

Nu slapen, morgen gaan we naar Hobbiton, ben vreselijk benieuwd...

• 04 Februari 2017 - 13:44

Hermi:

Heerlijk jouw verslag! Ik ben er gewoon bij!

Tags: Otorohanga, kiwi