Wai-O-Tapu - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Wai-O-Tapu - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Wai-O-Tapu

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

05 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Deel 2 zondag 5 februari
Wai-O-Tapu Thermal Wonderland

Eigenlijk heb ik deze dag in 2 gesplitst omdat ik zulke prachtige foto' s heb dat ik er niet op wil bezuinigen. Na de middag doorgereden langs Rotorua naar een gedeelte van het Noordereiland met heel veel vulkanische activiteit, the Taupo Vulcanic Zone. Totaal geen idee wat we precies konden verwachten, maar we hadden plaatjes gezien van meren met vrolijke kleurtjes dus dat leek ons wel wat.

Bij Thermal Wonderland aangekomen begon het met een vage stank, rotte eieren leek het wel. Het sloeg een beetje op onze ogen maar met rustig ademen ging het best goed. Als eerste kwamen we langs een aantal gaten in de grond waar een gruwelijk stinkende damp uitkwam. Om nou te zeggen leuk.... dat niet echt, wel bijzonder. Na een aantal van dat soort gaten met namen varierend van ' Devil' s Hole' tot ' Hell' s Gate' hadden we de zwavellucht al tot in onze porien zitten, tijd voor wat anders.

En dat kregen we! Stel je een meer voor met water van 100 graden, waar de damp vanaf slaat en waar continu belletjes zwavelgas omhoog borrelen. Zo iets en dan in felle kleuren. Ik zal maar gewoon de foto' s het verhaal laten vertellen, dat werkt een stuk beter denk ik. De kleuren zijn niet bewerkt, alles is puur zoals het was. Ik zou zeggen; kijk en geniet!

Nou nog eens wat! Lopen we van het hotel in Rotorua naar het centrum om te gaan eten, komt er overal hete stoom uit de putten in de straat! Overal zwavelgeur en ontluchtingspijpjes voor de hete damp, echt een heel vreemd iets om te zien. Wel lekker op de terugweg om even aan op te warmen.... ;)

  • 06 Februari 2017 - 02:02

    Jannetje Sinke:


    Lieve meiden, ik geniet enorm van jullie belevenissen. Was ik maar een beetje jonger. Maar...jullie moeten niet vergeten te genieten. Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Rotorua

Anke

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 641
Totaal aantal bezoekers 51527

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 24 Februari 2017

Nieuw Zeeland 2017

02 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Ecuador en de Galapagos

Landen bezocht: