Taupo, dag 2 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Taupo, dag 2 - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Taupo, dag 2

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

07 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Taupo

Ontbijt bij de McDonalds vandaag, we konden zo snel niks anders vinden. Paar slappe pancakes voor mij en een egg McMuffin voor Elleke, het is het net niet helemaal. De koffie maakt nog wat goed, maar dan liever nog een droog toastje met een bakje thee... Maar goed, we hebben iets in de maag en daar gaat het maar om =)

Vandaag staat inderdaad (helemaal zoals je verwacht had Carla! ) de Tongariro' s crossing op het programma, of in ieder geval een deel ervan. Het is een stevige wandeling (volgens het boekje) van 19 km door een rotsachtige vulkanische omgeving met als hoogtepunt de top van de vulkaan en we zijn tot de conclusie gekomen dat we geen geharde wandelaars zijn. Dus we kijken gewoon hoe ver we komen, dat lijkt ons het meest veilige.

Het is een prachtige omgeving om te wandelen en men heeft ook veel moeite gedaan om het pad begaanbaar te maken. We zien hoopjes aparte plantjes en schitterende korstmossen tussen heldere stroompjes die de berg af klateren. Jammer genoeg is het bewolkt en zakt de bewolking steeds verder. Op een gegeven moment lopen we in de vochtige mist omhoog, het zicht is helemaal verdwenen. We komen langs een bordje met de waarschuwing dat verder gaan alleen voorbestemd is voor de ' goed uitgerustte' , ervaren en fitte wandelaars. Dat laten we ons niet zeggen en dapper (gestaag als een dieseltje zegt Elleke) stomen we verder de berg op. Als het begint te druppelen en er een koude wind begint te waaien heb ik het wel gezien. Ik bedoel, er is niks te zien, alleen mist en vochtige vlagen. We overleggen en besluiten om te keren, een mooi uitzicht zit er gewoon niet in en om dan nog eens 8 of 9 km verder te lopen omdat we dat in ons hoofd hebben, die tijd hebben we wel gehad. We zijn hier om te genieten, je hebt gelijk Janny!

Moe maar toch voldaan keren we terug naar de auto en starten de terugweg naar Taupo. En ja hoor! We komen langs een bordje Thermal Pools, en wat doe je dan? Je gaat je spieren eens lekker verwennen in heerlijk warm water. Wat een leven! Wat zou het gaaf zijn als we dat thuis ook zouden hebben, een heerlijk warm badje in de achtertuin, het hele buurtje zou er elke avond te vinden zijn, glaasje wijn en hapjes erbij.... we hebben nog iets te wensen over =)

• 08 Februari 2017 - 08:30

Ellen:

Wat een heerlijke verhalen Anke! We genieten ervan.
    Enne....je achtertuin is groot genoeg, dus waarom niet!

• 08 Februari 2017 - 20:02

Janny: