Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Fox Glacier - Reisverslag uit Fox Glacier, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Fox Glacier

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

13 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Fox Glacier

Beetje saaie dag vandaag. Ik weet het, het klinkt niet als iets dat je verwacht tijdens een vakantie in een land als Nieuw Zeeland, maar vandaag is het toch waar. Het regent als we wakker worden, het regent als we de koffers in de auto zetten, en het regent als we na het ontbijt op pad gaan. Vandaar het beetje saaie verhaal. De regen is dusdanig dat het niet echt uitnodigend is om er eens flink de pas in te zetten voor een wandeling, dus we rijden op het gemak naar Fox Glacier, ons volgend overnachtings adres.

We doen ons best en stoppen nog bij de Franz Jozef Glacier, maar dat lijkt op een ski-oord in de zomer dus dat spreekt niet echt aan, helaas. Aangekomen bij de Fox Glacier drinken we eerst maar eens een glaasje wijn, efkes bijkomen en genieten van de Nieuw Zeelandse Sauvignon Blanc. Lekker wijntje, maar zoals Elleke fijntjes opmerkt, ik vind alle wijntjes lekker =)

Na het eten in de plaatselijke saloon besluiten we een rondje te lopen door het bos richting de gletscher. De gletscher zelf is afgesloten vanwege het beroerde weer, dus we kijken of we er morgenochtend nog heen kunnen. Het bos waar we wandelen is echt vreselijk apart. Ik heb hier al veel korstmossen en varens gezien, maar dit is echt heel bijzonder!

Je kunt amper zien waar de bomen beginnen of eindigen, zo vol begroeid met allerlei varens en mossen zijn ze. Daarnaast groeien de bomen zelf door- en over elkaar heen en soms lijkt het alsof ze geen echte stam hebben maar hoog op de wortels staan. We proberen het geheel in foto' s te vangen maar dat lukt dus echt niet. Het is tegelijk sprookjesachtig als spookachtig, met grappige doorkijkjes onder de bomen en donkere holen tussen de wortels. Er is een vogeltje, lijkt op een staartmeesje, dat ons de hele route volgt, erg grappig. Toch nog een mooi einde aan deze dag, gelukkig maar!

Tags: Fox Glacier