Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Queenstown

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

14 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Na een frisse nacht toch maar met goede moed de auto ingepakt in de regen en richting Queenstown. De route gaat gedeeltelijk langs de kust en deels door het binnenland langs een prachtig merengebied. Het water van de meren is hartstikke helder blauw, het tekent zich erg mooi af tegen de groene beboste hellingen en de nu en dan waarachtig blauwe lucht. Het begint op te klaren gelukkig!

We maken onder het rijden wat filmpjes om de tijd te verdrijven en we stoppen nog bij een prachtig blauw meer om een hangbrug over te steken. Elleke maakt een filmpje dat we later op Facebook zetten, lachen! Gaandeweg richting Zuiden veranderd het uitzicht steeds, golvende grashellingen, ruige rotsen met amper begroeiing tot steile hellingen met donkere bossen. Allemaal even adembenemend. We maken hoopjes foto' s en kijken onze ogen uit naar de helderblauwe stroompjes. Echt vreselijk mooi allemaal.

Onderweg stoppen we nog even voor een broodje en wat drinken. We lopen wat rond om wat foto's te maken terwijl we de deuren van de auto even open laten. Voor we het weten is de auto vergeven van de kleine vliegjes. Steken dat die krengen doen! De eerstvolgende paar kilometer moeten we steeds het raam even open doen om er wat weg te jagen. En natuurlijk moeten ze mij weer hebben....

Aan het eind van de middag komen we aan in Queenstown en melden ons bij het hotel. De aardige dame van de receptie heeft vreselijk veel te vertellen en wil ons aan alle kanten helpen, wonderlijk hoe vriendelijk de mensen hier zijn. We gaan op het gemak het dorp in om iets te eten en maken plannen voor morgen, genoeg te doen!

• 14 Februari 2017 - 11:23

Jan-Kees:

Mooie foto's lijkt wel interessante plek om eens te kijken wat er onderwater leeft. Of er lekker visje zit voor op de BBQ

• 14 Februari 2017 - 21:41

Anke Engelberts:

Regenboog forel schijnt hier veel te zitten, je kunt hier zelfs op ' vliegvis-safari' ! Verder is het water zo helder dat er volgens mij weinig zit. Maar een forelletje is zowiezo heerlijk, toch?