Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Napier

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

08 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Napier

Woensdag al weer. De tijd gaat vlug als je het naar je zin hebt, dat blijkt maar weer. Vandaag begonnen met een tripje naar de Huka Falls, een snelstromende rivier met watervallen en een dam waar 5 percent van de energie van Nieuw Zeeland wordt opgewekt. Vreselijk helder water, met een stroming zo sterk dat de forel er niet tegenop kan zwemmen. Na een korte wandelingen stappen we in de auto voor de tocht naar Napier waar ons volgend hotel is.

We hadden al gezien dat het rond Napier stikt van de wijngaarden, dus leek het een goed idee de lunch in 1 van die wijngaarden te plannen, 2 zaken combineren is altijd goed toch? Uiteindelijk een wijngaard gevonden met een restaurant erbij en daar een heerlijk kaasplankje besteld met een glas plaatselijke wijn erbij. En die wijn was niet slecht!

Bij het hotel aangekomen ontdekten we dat we een super de luxe hotelkamer hadden, met rond (!) bubbelbad en 2 aparte slaapkamers. Jammer genoeg maar voor 1 nacht, maar toch! Nadat we ieder onze eigen plek ingericht hadden naar buiten richting het aquarium. Dat is maar 5 minuutjes lopen vanaf het hotel, maar het regende de hele dag al dus we waren doornat tegen de tijd dat we er aankwamen, toch jammer van het weer.

Het aquarium was zoals we verwachten, veel vis, wat haaien en tot onze verrassing een donker nachthok voor de kiwi' s! De logica was ver te zoeken maar goed, het blijven leuke beestjes =) Daarna nog even bij de pinguins gekeken en toen op zoek naar een wijnproeverij.

Die hadden we al snel gevonden gelukkig. Ieder 3 plaatselijke wijntjes getest die zeker niet te versmaden waren. Veel fruitiger dan de franse wijntjes, en volgens de verkoopster ook veel beter, maar hoe dan ook erg lekker. Daar gaan we goed op slapen!

• 09 Februari 2017 - 09:47

Hermi: