Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Blenheim - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Blenheim

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

10 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Blenheim

Een rustig ochtendje om mee te beginnen. Op het gemakje opgestaan en uitgecheckd en de spullen al vast in de auto gelegd. Daarna in een supermarkt een broodje en een smoothie gekocht, lekker gemakkelijk. We hebben de boot naar het Zuidereiland van 14.45 uur, dus nog tijd zat om even the New Zealand Museum in te gaan en rond te kijken. Het is zowaar helemaal gratis en nog eens een prachtig museum ook! Het draait vooral op vrijwilligers en heeft vreselijk mooie tentoonstellingen. Het mooist vind ik de tentoonstelling over de Maori' s, met veel gebruiksvoorwerpen, nagebouwde woningen en documentatie. In het winkeltje van het museum zien we ongelofelijk veel leuke hebbedingetjes waaronder een boek van de Nieuw Zeelandse zeewieren waarvan ik vreselijk hebberig wordt. Toch maar niet doen, maar zo mooi!

Dan in de auto en naar de boot. Alles gaat op rolletjes en we zijn er ruim op tijd. Als de boot het ruime sop kiest gaan we buiten staan, wel fris maar toch zeker de moeite waard. We zien zelfs een paar dolfijnen, eindelijk! De tocht naar het Zuidereiland duurt bijna 4 uur en met het zonnetje erbij is het aan dek best te doen. Er is veel jeugd aan boord en de stemming zit er goed in, het lijkt wel een feestje. Misschien studenten die voor het weekend naar huis gaan?

Als we het Zuidereiland naderen zien we een duidelijk verschil met het Noorden, veel meer bomen en heel mooie glooiende hellingen met op de achtergrond bergen. We popelen om aan wal te gaan. Gelukkig gaat vandaag alles soepel en voor we het weten starten we de huurauto voor de tocht van amper 30 km naar het eerste hotel aan deze kant. Onderweg kijken we onze ogen uit, helaas geen tijd om foto' s te maken, maar die gaan zeker nog volgen! Het hotel in Blenheim is dankzij de voorbereiding van Elleke prima te vinden, en het heeft zelfs een goed restaurant. Een prima dag vandaag, hopen dat er zo meer volgen =)

• 10 Februari 2017 - 10:35

Hermi:

Daar in Blenheim woont familie van ons (Jankees eigenlijk) zijn lievelingsneef Erwin.