Granity - Reisverslag uit Granity, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Granity - Reisverslag uit Granity, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Granity

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

11 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Granity

Een heerlijke rit gehad door de bergen naar Granity aan de West Coast. Het plan was om gebruik te maken van het lekkere weer zolang het nog duurt en dat is gelukt =) De rit door de bergen is prachtig, wat een indrukwekkend uitzicht! Soms heel smalle wegen waar campers ons tegemoet komen. Soms bruggetjes die niet breder zijn dan 1 auto, en maar hopen dat de tegenligger wacht tot we er voorbij zijn. En vaak een adembenemend zicht op een laag gelegen rivier die in de winter vast een kolkende massa wordt, maar nu vriendelijk kabbelend langs ons heen stroomt. Zo mooi!

Maar niets zo mooi als het uitzicht vanuit ons huisje! We kijken uit op de
Tasman Sea die met rollende golven het strand bestormd. Geen tijd te verdoen, we smijten de spullen in het huisje en ik denk dat we letterlijk 3 minuten later in het water liggen. Het is een stuk frisser dan het water op het Noordereiland bij the Bay of Islands maar in de branding is het heerlijk om met de golven mee te drijven. Daarna even opdrogen op het handdoekje, maar niet te lang want de zon is nogal fel.

Gelukkig hebben we onderweg nog even wat te eten gehaald en een flesje wijn, dus we hoeven niet meer in de auto op zoek te gaan naar een supermarkt, het is echt weekend nu =)

Tja, het klonk zo leuk, wat eten en een flesje wijn, maar het flesje wijn is bijna leeg dus dan moet je wel naar het terras vlakbij voor nog een glaasje. Gevolg is dat we heerlijk zitten genieten van het uitzicht op het terras met een lekker droog Nieuw Zeelands wijntje en toch maar iets te eten bestellen, want we zijn per slot van rekening op vakantie! Dat supermarkt eten komt morgen wel, nu genieten!!

En dan om middernacht gaat er een sirene af. Klinkt net als die bij ons van de eerste maandag van de maand maar dan dichterbij. Ik lig in bed en vraag me af wat er aan de hand is. Eigenlijk wacht ik op het trillen van de aarde, aardbeving is mijn gedachte, maar er gebeurt niks. Elleke vraagt zich af waar de papieren liggen want je weet het nooit, we staan op en kijken door het raam naar buiten terwijl de sirene blijft loeien. De buurman loopt naar het hoofdgebouw en komt binnen een minuut terug met de geruststelling ' geen tsunami ' . Joh, daar had ik geeneens aan gedacht! Blijkt dat de sirene de waarschuwing is voor de leden van de vrijwillige brandweer! De kazerne zit zo ongeveer naast ons huisje. De eerste die op de kazerne is zet de sirene uit, pagers hebben ze hier niet. En inderdaad, na een minuutje gaat de sirene uit en even later horen we de brandweerauto. Alles veilig dus! Gewoon weer lekker slapen =)