Queenstown dag 2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Queenstown dag 2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Queenstown dag 2

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

15 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Deze dag is de meest relaxte dag tot nu toe. Eigenlijk zijn we alleen even wezen kijken bij de kiwi' s in het vogelreservaat en hebben we sangria gedronken op het terras. En een wijntje, misschien 2, allebei even lekker. Er staat nog steeds een koud windje dat er voor zorgt dat de temperatuur niet veel hoger dan een graad of 15 komt. Gelukkig hadden we vanochtend een terrasje uit de wind, met een heater én volop in het zonnetje, heerlijk! Dus meteen het vest uit en in een topje aan het ontbijt. Het leuke is dat je dan mensen met dikke jassen aan voorbij ziet komen die meteen denken dat je een bikkel bent, zo vreselijk cool zaten we op het terras =)

De kiwi' s zijn nog steeds vreselijk leuk, we hebben zelfs een jong gezien. Nou ja, je ziet ze niet echt, je ziet een silhouet rond scharrelen in het halfdonker waarvan ze zeggen dat het een kiwi is. Voor hetzelfde geld hebben ze een paar kippen in het rennetje gegooid en maken ze ons wat wijs. Maar goed, wij zijn er gelukkig mee en daar gaat het maar om. We zouden nog graag wat kiwi' s in het wild zien, maar dat zal net gebeuren vrees ik.

Toen we net aankwamen had ik nog de hoop een kiwi van dichtbij te kunnen bekijken. Ik zag namelijk hoopjes platgereden beestjes (road kill) langs de wegen en dacht (ik wil niet zeggen hoopte) dat er wel kiwi' s bij zouden zitten. Jammer genoeg weigerde Elleke te stoppen zodat ik beter kon kijken, echt zonde, dus het bleef bij een vermoeden. Totdat we bij Jenny in de Bed & Breakfast zaten. Zij vertelde ons dat de hoopjes bont die platgereden langs de weg lagen waarschijnlijk opossums zijn. Nu heb ik ooit eens een opossum van dichtbij gezien en ik vond hem vreselijk cute, maar daar zijn ze het hier niet mee eens.

Opossums komen hier oorspronkelijk niet voor maar zijn overgewaaid (of gebracht) vanuit Australie en zijn hier zeer ongewenst want ze jagen op kiwi' s en andere vogels. Ze zijn ze dus liever kwijt dan rijk en juichen stiekem stilletjes als ze er eentje dood langs de weg zien liggen. Je komt de huid regelmatig tegen in souvenir winkeltjes waar ze vreselijk duur te koop worden aangeboden. Het wrange is dat de opossum in Australie op de lijst van bedreigde diersoorten staat omdat ze daar te veel vijanden hebben (info van Elleke, ze heeft de gewoonte allerlei weetjes op te zoeken, erg handig soms).

Maar goed, dat was even een zijspoor, misschien iets te veel info maar ik wilde het toch even kwijt. Het verhaal over de Agapanthussen en Crocosmia' s houden jullie nog van me tegoed voor een volgend rustig dagje.

De rest van de dag was eigenlijk gewoon heerlijk terrasjes zitten en genieten van het zonnetje en kijken naar al die malle toeristen. Want daarvan zijn er genoeg in Queenstown, in alle soorten en maten. De drukte is toch even wennen na een aantal rustige dagen, morgen maar eens kijken hoe het in Te Anau is =)

• 15 Februari 2017 - 11:39

Hermi:

Zo te lezen hebben jullie geen shotover jet gedaan, zonde! Dat kan je nergens ter wereld doen.
    Lake te Anau is prachtig!
    Wij zijn niet verder gereden dan Ivercargill, zag nog een bordje Bluff maar het was toen zo'n triestig pokkeweer.
    Geniet beiden!

• 17 Februari 2017 - 11:15

Anke Engelberts:

Het was zo ongelofelijk druk bij de jets in Queenstown, we hadden geen zin een uur in de rij te staan. Was de drukste plek tot nu, zo ongelofelijk veel toeristen, overal dringen. Te Anau is echt schitterend, heerlijk gezwommen in het meer. Morgen verder naar het Zuiden, ben benieuwd!

Tags: Kiwi, Weetjes