Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Invercargill - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Invercargill

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

18 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Invercargill, een plaatsje aan de zuidkust van het Zuidereiland, gesticht door Schotten en volgens het Boek van Elleke ' een nogal saai plaatsje' . En dat klopt helemaal. Het hoogtepunt schijnt de watertoren te zijn, en inderdaad, het is een hoge watertoren, maar meer bijzonders kunnen we er niet aan ontdekken helaas. Het dorp zelf is een mengelmoes van loodsen en wat woningen met daar tussen door een bank (Rabobank!) of een Liquorstore. Totaal niet aantrekkelijk dus.

De route van Te Anau naar Invercargill is mooi, jammer genoeg misten we de Southcoast Scenic Route omdat ik niet goed op de borden zat te letten maar zoals gewoonlijk naar allerlei andere, en er totaal niet toe doende zaken zat te kijken. Maar goed, dat maakte de reis wel een stuk sneller ;)

Voor we bij de Zuidkust aankwamen hebben we toch nog een stuk van deze prachtige route mee gepikt en we kwamen langs het schitterend gelegen dorpje Riverton, waar we een heerlijk relaxed uurtje aan het strand gelegen hebben en even in de branding hebben gezwommen. Er lagen allemaal vreemd gevormde aangespoelde zeewieren op het strand, erg bijzonder. Ook hebben we nog even gezocht naar bijzondere stenen op Gemstone Beach, er is van alles te doen daar aan de kust!

Aangekomen in het hotel nog even heerlijk gegeten in een tapas restaurant waar ze prima sangria hadden en toen een beetje tipsy terug naar het hotel. Was maar een meter of 50 gelukkig =) Elleke heeft ontdekt dat we morgen eventueel naar een albatros broedplaats kunnen gaan, dat lijkt ons heel bijzonder, dus het plan voor morgen staat al vast. Op tijd opstaan dus!