Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Christchurch - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Christchurch

Door: Anke

Blijf op de hoogte en volg Anke

20 Februari 2017 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Ook vandaag vroeg op voor de lange tocht van Dunedin naar Christchurch. We volgen de route langs de kust, vreselijk mooi, met nu en dan uitzicht over de Pacifische Oceaan. Hier heb ik nog nooit in gezwommen dus dat is nu mijn doel, op zijn minst met de voetjes erin! Die kans krijg ik bij de Moeraki Boulders, vreemd op het strand verspreid liggende ronde stenen.

Het is een apart gezicht, dat is waar, maar de busladingen toeristen die hier op het strand gedumpt worden vinden we overdreven. Gelukkig liggen er gigantische wieren op het strand waar we mooie foto' s van maken. Als ik het later op internet opzoek blijkt het Gigantic Kelp te zijn, wereldwijd een heel algemene soort, maar voor ons Hollanders erg bijzonder. En ik heb de kans waargenomen en met m' n voetjes in de Pacific Ocean gestaan, die kan ik ook afstrepen nu =)

We gaan verder naar Christchurch en gelukkig gaat de reis voorspoedig. Nu en dan denken we rookwolken te zien van de grote brand die nog steeds niet helemaal geblust is vlakbij de stad, maar het zijn steeds gewoon wolken. We ruiken ook totaal geen rook.

Om een uur of 4 zijn we in het hotel en besluiten een rondje stad te doen. Het is een flink eind lopen, kilometer of 5 dus we zijn toe aan een terrasje als we in het centrum aankomen. Maar dat valt vreselijk tegen. Nu pas is de schade van de aardbeving van 6 jaar terug goed te zien. Het hele centrum is weg. Er zijn wel een aantal hotels terug gebouwd maar verder zien we vooral veel bouwvallen en bouwputten, Sinke zou zijn hart hier kunnen ophalen!

We horen dat Bruce Springsteen morgen een concert geeft hier, schijnt dat hij een liedje heeft geschreven over de aardbeving, wie weet horen we nog iets van zijn concert in onze hotelkamer, zou toch ook wel leuk zijn =)