Floreana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu Floreana - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Anke Engelberts - WaarBenJij.nu

Floreana

Door: AnkeEngelberts

Blijf op de hoogte en volg Anke

31 Januari 2012 | Ecuador, Quito

Hallo allemaal, daar ben ik weer!!
We zijn net terug van een paar dagen Floreana, 1 van de Galapagoseilanden. Niet erg groot, maar wel met zeeschildpadden, roggen, haaitjes (gelukkig kleintjes!) en blue foot boobies, echt mooie beesten met knalblauwe voeten! We hebben hoopjes gezien en zijn zowat het hele eiland afgeweest (het is ook niet zo heel erg groot). Er zit een soort van detective-verhaal aan dit eiland vast, met moord en doodslag, erg leuk om ter plaatse een boek, geschreven door 1 van de hoofdpersonen te lezen xD We hebben het boek er gekocht, met de handtekening van de dochter van de schrijfster, stoer!! Maar dat lezen gebeurt alleen s avonds als we niet meer de zee in of op kunnen vanwege de haaien die in de schemering actief zijn, dat is de beste tijd om te lezen. De rest van de tijd is het genieten, van alle natuur, gezelligheid (er wonen maar een 100 mensen op het eiland, en allemaal kennen ze Luis, die er een half jaar gewoond heeft) en niet te vergeten het eten. Kleine gambas gefrituurd in olie, en een dessert om je vingers bij af te likken! Het restaurant op Floreana schijnt het beste van de Galapagos te zijn en dat wil ik best geloven :)

We zijn gister teruggekomen op Santa Cruz en zijn van plan morgen naar Isabella te gaan voor een paar dagen. Jammer genoeg heb ik slecht nieuws voor diegenen die op mooie (onderwater)fotos zaten te wachten, na mijn tablet heeft ook mijn onderwatercamera de geest gegeven :(
Er is iets niet helemaal jofel deze vakantie, alles wat iets van techniek heeft gaat naar de haaien. Ik zat dus al te wachten tot mijn horloge de pijp uitging, maar dat werkt gelukkig nog steeds. Nee, niet mijn horloge, maar de sim-kaart van mijn mobiel is nu kassiewijlen.... Dus ik ben nu van alle contact verstoken hier, echt triest vind ik zelf. Om met Johan Jol te spreken: Ik wordt er een beetje verdrietig van..

Gelukkig heb ik mijn mail nog en deze site, tenzij ook alle internetcafes op Santa Cruz ineens een storing krijgen oO Maar ik ga er van uit dat dat niet erg waarschijnlijk is, alhoewel we wel in een gebied zitten met actieve vulkanen :) Op Isabella, waar we mogen heen gaan is een jaar of 6 geleden nog een vulkaan uitgebarsten (ik weet niet of dat zo heet). Zoals het nu gaat hebben we misschien wel geluk (of pech) en zitten er middenin als er weer eentje ploft. Dan zal ik toch echt vreselijk balen dat mijn camera aan gort is!! Gelukkig hebben Adrienne, Luis en Emma al gezegd dat ik wat van hun fotos mag hebben xD

Maar goed, voor zover ik lees en hoor gaat alles goed in Nederland, het is echt erg leuk dat jullie mijn omzwervingen volgen, ik voel me net een razende reporter :) Ik hoop dat jullie wat warmer worden van de zonnige verhalen, want ik hoor dat het goed koud is daar! Allemaal heel voorzichtig doen met de gladheid en zo aub en maak je geen zorgen als ik een week of zo niets laat horen! Engelbertsen (zeker de vrouwen) zijn vreselijk taai xD Zodra ik kan laat ik wat horen!
Vreselijk veel groetjes van Anke en Adrienne!!!!!

Oh, als er echt heeeeeeel belangrijk nieuws is dan ben ik dmv smsjes bereikbaar op Adriennes mobiel. Lieke, Imme en Maaike weten het nummer. Bij minder maar wel leuk, grappig, of wat dan ook voor nieuwtjes: ankeengelberts@gmail.com.
Roddels zijn altijd welkom, dat mis ik toch wel een beetje :)

Doei!!!!!!

  • 31 Januari 2012 - 17:28

    Paul:

    Anke,
    Leuk weer eens iets van je te horen.
    Zo te lezen gaat het je heel goed:-).
    Jammer dat de (technische) pech je zo achtervolgt, maar ach, het kan erger.
    We horen en zien (foto`s) als je terug bent wel hoe het was. Laat je er niet door uit het veld slaan meid.
    Hier is het inderdaag erg koud aan het worden, ze spreken van -10 de komende dagen :-c. Verder zijn er geen bijzonderheden. Komende vrijdag de bindingsavond, zien wat dat allemaal brengt.
    Veel plezier en blijf vooral genieten!!!!!!, het is voorbij voor je het weet.
    Groetjes.

  • 31 Januari 2012 - 17:59

    Maaike:

    taai? en bedankt!

  • 31 Januari 2012 - 22:15

    Annelies:

    Zonder tablet en mobiel, back to basic ' de ervaringen zelf vergeet je niet meer ...dus blijf genieten

  • 01 Februari 2012 - 09:04

    Mariette:

    Was techniek+Anke altijd al niet een combinatie die niet echt werkte? lol!
    Maar het is wel jammer dat je je op deze manier onder die 1000-den foto's die je me beloofd heb probeert uit te draaien hoor :( Hou je reisverslag in ieder geval "warm", dat hebben we hier op dit moment broodnodig. Het is echt ineens bizar koud in dit kikkerland. Geniet van elke minuut daar, meid en we horen alles graag XXX

  • 04 Februari 2012 - 22:44

    Richard:

    hoooi :-)
    beter laat dan nooit he :-)
    sorry:-) we hebben het ook zo druk hiero. We hebben oorlog tegen Olympus, Alura is naar de achtergrond verdwenen. Poseidon had een BG met Olympus , was ik zogenaamd verontwaardigd over :-)Maandagavond gaan we nwe ally maken , The Titans.
    Alle grote van Poseidon erbij enzo (we waren trouwens al groter als Pos.)
    10 dagen nog he , zei Marty, ik kan niet wachten , luv you :-)

  • 04 Februari 2012 - 22:54

    Marty:

    Wat Richard dus wil zeggen:
    We missen jou heel veel, vooral de leuke gesprekken met je, we kijken uit tot wanneer je terug bent.

    We hopen dat je je enorm amuseert, maar aan de reisverslagen te zien, is dit wel zo.

    Als je 1 iets voor me wil doen: neem eens een schildpad van de Galápagoseilanden voor me mee, je zou me een enorm plezier mee doen :)

    Nog veel plezier en tot het volgende reisverslag.

    Net als Richard: Love you to

  • 05 Februari 2012 - 10:41

    Carla:

    Tjeetje, heb even niet op zitten letten, dus had heel wat bij te lezen. Klinkt goed; smacht naar foto's die dus schijnbaar niet gaan komen. Heel veel plezier nog in de laatste week en tot gauw in Leutekum!

  • 06 Februari 2012 - 10:20

    Kilsmurf:

    ik heb ook zo'n blauwe voeten zoals die boobies! alleen komt het omdat ik mijn sokken ben vergeten aan te doen ;-)

    tot gauw en enjoy!

  • 06 Februari 2012 - 13:44

    Sanne:

    Hee crazy Anke:p

    Leuke verhalen!!!
    Veel plezier nog en ik zie je met de carnaval:) ik heb je ingeschreven voor het wedstrijd team met de Kroegentocht:p

    Xx Sanne

  • 06 Februari 2012 - 21:48

    Mieke:):

    Hoi Anke,
    Ik hoor het al wel, ondanks alle brokken gaat het je goed! Super mooi volgens mij! We horen det wel over 2 weken. Het is hier echt koud, min 20 snachts. Hebben geschaatst op de Ponderosa, ken je dat nog? Nou, doe nog ff voorzichtig an, en dan drinken we er snel 1 samen! Joepdoei Dikke kus van Mieke :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anke

Actief sinds 22 Dec. 2011
Verslag gelezen: 418
Totaal aantal bezoekers 51569

Voorgaande reizen:

28 Januari 2017 - 24 Februari 2017

Nieuw Zeeland 2017

02 Januari 2012 - 15 Februari 2012

Ecuador en de Galapagos

Landen bezocht: